Rapport

När du trycker på knappen Skapa rapport längst ner till höger så får du upp en dialog där du får välja mellan att skapa en PDF-rapport eller ladda ner en csv-fil.

Sakägare skapa rapport

PDF

  • Använd om du vill skriva ut en rapport för att ha som arkiveringsunderlag
  • Visar på relationer mellan fastighet och rättighet/samfällighetsförening

CSV

  • Använd för brevutskick för att säkerställa unika personer så att inte flera brev skickas till samma person

Tänk på att innehållet i rapporterna påverkas av vad du som användare har behörighet att se.



PDF

Sakägare PDF rapport

Följande sektioner finns i PDF’en:

  • Fastigheter innanför området
  • Samfälligheter innanför området
  • Gemensamhetsanläggningar innanför området
  • Rättigheter innanför området
  • Fastigheter utanför området
  • Samfälligheter utanför området
  • Gemensamhetsanläggningar utanför området
  • Rättigheter utanför området

Följande information hämtas till PDF'en:

Fastigheter, GA och S

  • Aktuell ägare med ägartyp (lagfart, tomträtt, taxering), namn och adress samt andel visas för varje fastighet
  • Om en ägare (lagfart, tomträtt eller taxering) har skyddade personuppgifter så kommer dessa att indikeras i pdf’en

Rättigheter

  • Beteckning samt länsbokstav till rättigheten
  • Rättighetsändamål samt rättighetsbeskrivning
  • Rättighetstyp
  • Förmån
    • Lista med fastigheter som har en förmån
    • Ägarna till den/de fastigheter som har en förmån till rättigheten
    • Info om övriga rättighetshavare med kategori och beskrivning
    • Typ av ägare
  • Last
    • Lista med fastigheter som är belastade av rättigheten
    • Ägarna till den/de fastigheter som har en last till rättigheten
    • Info om övriga rättighetshavare med kategori och beskrivning
    • Typ av ägare


CSV

Välj CSV alternativet om du vill skapa adresslistor för utskick i Word.

Sakägare csv rapport

Om du öppnar CSV-filen i Excel för att förhandsgranska den så kan Excel ibland automatiskt formatera fältet för ID numret så att den visas som en exponent. Detta går att komma runt genom att ändra formateringen för fältet till text. Detta kommer INTE att ge några problem om du använder brevutskick funktionen i word då den hanterar formateringen korrekt.